søndag 2. november 2014

Bånd-spagetti med mørbrad


Du trenger 

5-700 GR. Mørbrad av okse eller hjort.
5-6 store sjampinjong
1 rød paprika
1-2 bokser seter rømme 
500 GR. Bånd-spagetti
1-2 TS. kikkoman soya saus
Paprikakrydder
Peppermix
Hvitløkpulver
1 liten beholder okse fondant gele/ eller 1 terning buljong

Kok pasta som anvist på pakken
.
Skjer opp kjøtt i passende biter ca 1,5 x 1,5 cm

Del opp paprika,løk og soppen.

Jeg steker først soppen litt uten smør mens jeg varmer opp stekepannen, så har jeg i en TS meierismør og freser litt. Ha soppen over i en kald gryte.

Så steker jeg løk og paprika i litt smør, Ikke stek det mykt.
Ha så dette opp i gryten til soppen.

Så steker jeg kjøttet til det er brunet på alle sider mens jeg krydrer med peppermix,paprika og hvitløkkrydder.
Mot slutten har jeg i litt meierismør.

Ha så kjøttet opp i samme gryte som sopp.

Så tar du 1-2 bokser rømme og koker ned pannen, Her krydrer du med masse pepper,paprika og hvitløk. 1 SP soyasaus og ha i buljongen.

Kokes opp for du tilsetter kjøttet og sopp,paprika,løk.

Kok opp og server med pastaen.

Dette er overhode ikke ei sunn gryte men et festmåltid. 
Blogglistenhits

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar